torsdag den 10. maj 2012

Interview med E-Koncept studerende


Hvordan fandt du frem til uddannelsen?
Vi fandt frem til uddannelsen gennem ug.dk (UddannelsesGuiden.dk) hvor vi læste hvilke muligheder der var for at læse videre med den baggrund vi havde. Der var det så E-Koncept der lød mest tiltrækkende. Vi havde fået en smule af vide om den på vores forrige uddannelse, men det var ikke meget.

Hvilke informationer søgte du?
Det jeg søgte meget var at der var bestemte specialer som man kunne vælge. Vi havde 6 valgmuligheder og havde noget at vælge imellem.

Hvad havde du hørt om uddannelsen / uddannelsesstedet før du begyndte?
Meget kort på forrige uddannelse ( Multimediedesigner).

Hvad overbevidste dig over det var den rigtige uddannelse?
At man kunne vælge flere forskelige veje og vælge mellem de mange fag.

Var fremtidige uddannelser og /eller jobs inde over beslutningen? Det kunne tænkes at du vidste hvad drømmejobbet var og derfra gik baglæns og fandt ud af hvilken uddannelse(r) det krævede?
 I og med at der var de forskellige specialer man kunne specialisere sig indenfor, så havde vi set os faste på nogle af dem som vi mente at det kunne vi tænke os at arbejde med i fremtiden. Men i og med at vi var så få i klassen, så var desværre ikke muligt at vælge mellem specialerne. Hvilket var meget frustrerende i starten.

Hvilke medievaner har du? Facebook, Twitter, Linkedin.
Facebook, Pinterest ogYoutube

Hvor får du dine nyheder fra?
Facebook, Youtube, BT & EB.

Bliver der gjort noget ud af sociale aktiviteter, både fra skolen og eleverne selv?
Intet overhovedet. Alt bliver arrangeret fra elevernes side. Ingen introtur.

Hvis nej: Hvor vigtigt er det for dig? Har du overvejet at flytte skole efter et semester fordi der var flere sociale aktiviteter i f.eks. København?
En intro tur havde gjort underværker. Hvis ikke der er økonomi til en introtur, så kunne et par dage hvor man bare lærte hinanden at kende gøre en del også. Der er to klasser. En dansk og en international og der er ikke blevet gjort noget for at introducere klasserne for hinanden. Der blev gjort en smule i starten af uddannelsen, men det var ikke noget værd.

Har i overvejet at skifte til KEA i København?
Det der er ved det er at det er blevet slået op som en dansk uddannelse, men i og med at de kører en international uddannelse løbende og derfor bliver meget af materialet og undervisningen på engelsk fordi lærerne ikke oversætter det. Så vi kunne lige så godt have sparet en køretur fra København og her til, og i stedet bare taget til KEA i København.

Hvordan er studiemiljøet herude? Tilgangen fra elever og lærere og opbygning af semestre, projekter, opgaver osv.
I og med vi kun er 11 i klassen, minus fraværende, så er det meget tættere mellem elever og lærerne.  Vi kunne forstille os at det var lidt sværere med en klasse på over 100 elever som på KEA. Opbygningen af semestre, projekter og opgaver lider af manglen på struktur.

Hvor godt er sammenholdet mellem de studerende?
Sammenholdet mellem de studerende er meget gruppebaseret. Vi snakker faktisk ikke med resten af klassen, bortset fra hvis undervisningen kræver det. Grunden til vi snakker sammen er at vi alle 3 læste Multimediedesigner sammen i Lyngby. Vi laver intet socialt sammen, vi har ingen gang været i byen sammen. En enkelt biograftur er det blevet til, men det var ikke den største succes.

Hvor godt fungerer jeres nuværende interne kommunikationsplatform? (Skemaer, Information, Projekter osv.)
Vi bruger en Wiki til vores interne kommunikation - det er lort. Den fungerer overhovedet ikke og lærerne er rigtig dårlige til at opdatere den ordentligt. Der står tit forskellige tidspunkter om samme projekt forskellige steder på siden. De har nok selv svært ved at finde rundt i det. Et system som fronter har vi derimod gode erfaringer med. Vi har faktisk ikke vænnet os til at bruge systemet endnu – her på 2. semester. De vil gerne opdatere den og de vil gerne have man skal rette på sin profil og gøre den mere personlig, men der sker ikke rigtigt noget på den, så der er ikke rigtigt nogen grund til at gøre det. Det er alt for uoverskueligt og lærerne er i tvivl om hvor de skal smide tingene ind.

Hvad kunne forbedres?
En side som fronter ville helt klart være bedre. Det er visuelt mere overskueligt og det er forbundet med printerne så man kan printe via fronter og ud på en printer. Her skal du ud og have fat i en af skolens computere, starte den op, lægge opgaven over og printe for den. Derudover skal du så være heldig at finde en med batteri og som virker. I stedet for bare at kunne bruge sin egen computer, som vi alligevel bruger og har med hver dag. Det er noget mange ville have glæde af tror vi. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar