Persona.
Morten bor i Gladsaxe med sin kæreste Ditte, sammen studerer
de E-koncept på campus Køge. Morten tager gerne turen fra København til Køge
for at tage sin drømmeuddannelse.
Han spiller trommer i et bandt og kan godt lide at gå i byen med sine venner og være social.
Morten er vant til at bruge internettet og er god på en computer. Hans præferencer på nettet er facebook og youtube, det er her han får sine nyheder.
Morten har ligesom alle andre på hans uddannelse et log ind til deres fælles Wiki, Morten er dog irriteret over at der tit står forskellige tidspunkter om samme projekt, forskellige steder på siden. Han er på 2. semester, men har stadig ikke vænnet sig til at bruge systemet. Han er fra sin tidlige uddannelse som multimediedesigner i Lyngby vant til fronter. Han har været tilfreds med fronter førhen.
Lærerne har udtalt at Wiki’en løbende vil blive opdateret og vil gerne have at folk retter på deres profil og gør den mere personlig, men der sker ikke noget på siden, så han føler ikke der er nogen grundt til at gøre det.
Han er også frustreret over at lærerne ikke ved hvor de skal ligge deres ting op.
Og føler ingen trang til at printe ting ud, da det skal ske direkte fra skolens computere, som er et par år gamle.
Han mener også at menuen er uoverskuelig og savner struktur og overblik på deres fælles informationsplatform.
Han spiller trommer i et bandt og kan godt lide at gå i byen med sine venner og være social.
Morten er vant til at bruge internettet og er god på en computer. Hans præferencer på nettet er facebook og youtube, det er her han får sine nyheder.
Morten har ligesom alle andre på hans uddannelse et log ind til deres fælles Wiki, Morten er dog irriteret over at der tit står forskellige tidspunkter om samme projekt, forskellige steder på siden. Han er på 2. semester, men har stadig ikke vænnet sig til at bruge systemet. Han er fra sin tidlige uddannelse som multimediedesigner i Lyngby vant til fronter. Han har været tilfreds med fronter førhen.
Lærerne har udtalt at Wiki’en løbende vil blive opdateret og vil gerne have at folk retter på deres profil og gør den mere personlig, men der sker ikke noget på siden, så han føler ikke der er nogen grundt til at gøre det.
Han er også frustreret over at lærerne ikke ved hvor de skal ligge deres ting op.
Og føler ingen trang til at printe ting ud, da det skal ske direkte fra skolens computere, som er et par år gamle.
Han mener også at menuen er uoverskuelig og savner struktur og overblik på deres fælles informationsplatform.
Scenario
Morten får en besked i en time at deres fælles Wiki har fået
nyt design og er blevet forbedret, han går ind på siden for at tjekke den ud.
Allerede da han logger ind på siden kan han mærke den er blevet meget mere overskuelig. En lækker menu er sat i toppen. Menuen er struktureret ordenligt. han logger ind på sin klasses side, hvor han nemt finder sit skema, det er et skema implementeret fra fronter, hvor tid og sted er flot stillet op og han kan printe opgaver og opgavebeskrivelser ud direkte fra Wiki’en. Han kan finde alle de ting han skal bruge og har nu lyst til at ændre sin egen side, da der er kommet flere lækre funktioner, blandt andet kan han ændre sin personlige væg, hvor han kan fortælle om sig selv. Han kan oprette en mappestruktur over alle de projekter han har lavet. Samt han kan ligge billeder op han selv har taget og redigeret. Han kan oprette flere mapper med blandt andet inspirations billeder. Han kan logge ind med facebook og bruge profilbillede og overfører billeder og videoer direkte der fra.
Han er også helt vild med deres fælles væg, hvor han kan se hvad andre har lavet og de kan se hvad han har lavet. Han nyder at finde inspiration fra andre. Han er glad for at lærerne har fået deres egen væg, så han ved hvor han skal finde information fra dem.
Morten er meget tilfreds med hans nye Wiki og glæder sig over det eneste minus på hans drømmeuddannelse er rettet.
Allerede da han logger ind på siden kan han mærke den er blevet meget mere overskuelig. En lækker menu er sat i toppen. Menuen er struktureret ordenligt. han logger ind på sin klasses side, hvor han nemt finder sit skema, det er et skema implementeret fra fronter, hvor tid og sted er flot stillet op og han kan printe opgaver og opgavebeskrivelser ud direkte fra Wiki’en. Han kan finde alle de ting han skal bruge og har nu lyst til at ændre sin egen side, da der er kommet flere lækre funktioner, blandt andet kan han ændre sin personlige væg, hvor han kan fortælle om sig selv. Han kan oprette en mappestruktur over alle de projekter han har lavet. Samt han kan ligge billeder op han selv har taget og redigeret. Han kan oprette flere mapper med blandt andet inspirations billeder. Han kan logge ind med facebook og bruge profilbillede og overfører billeder og videoer direkte der fra.
Han er også helt vild med deres fælles væg, hvor han kan se hvad andre har lavet og de kan se hvad han har lavet. Han nyder at finde inspiration fra andre. Han er glad for at lærerne har fået deres egen væg, så han ved hvor han skal finde information fra dem.
Morten er meget tilfreds med hans nye Wiki og glæder sig over det eneste minus på hans drømmeuddannelse er rettet.
Persona 2
Lasse er en fyr på 22 år og har næsten færdiggjort sin
datamatiker uddannelse. Lasse bor hjemme og vil gerne studere videre og få sig
en bachelor. Lasse er et ordensmenneske og kan godt lide at have overblik over
tingene. Lasse søger på ug, hvor han kigger på en masse forskellige
uddannelser. Lasse længtes efter lidt mere kreativt så han kan få lov til at
udfolde sig, hvilket var lidt svært som datamatiker. Lasse bruger, ligesom alle
andre unge, sin computer meget. Han benytter det sociale medie facebook
dagligt, men eftersom at Lasse er uddannet datamatiker, bliver computeren også
brugt meget til at arbejde på. Lasse kan godt lide at bruge tid sammen med
vennerne hvor de finder musik på youtube og spotify. Lasse er derfor meget
afhængig af sin computer i hverdagen.
Scenario
Lasse søger ihærdigt på internettet og får en masse
information af lærere og venner. Lasse finder frem til uddannelsen E-koncept,
hvor man arbejder meget med design. Lasse er lidt i tvivl om hvad den indebærer
og hvor han vil studere, da han bor lige i mellem Køge og København. Lasse
prøver at søge på E-koncept uddannelsen i Køge, men har svært ved, at finde
beskrivende og informativt materiale. En af Lasse´s venner studerer selv
E-koncept, men har snakket lidt negativt om deres måde, at kommunikere
universalt med eleverne på. Derfor begynder Lasse at kigge efter andre
muligheder.
Lasse overvejer at starte på E-koncept uddannelsen i
København, men da hans ven skriver at Campus Køge har fået en ny hjemmeside,
bliver Lasse pludselig nysgerrig og må lige tjekke den ud. Lasse har pludseligt
nemt ved at finde alle de oplysninger han har brug for, og kan endda følge med
i den undervisning og de sociale arrangementer der har været på E-koncept.
Lasse syntes den er flot og indbydende og giver ham nu et helt nyt syn på
uddannelsen. Lasse vil gerne lære en masse og have en tæt lære-elev kontakt som
betyder mere for ham end fest og farver, som der er lidt mere af på KEA. Dog
kan Lasse se via EASJ´s kommunikations platform, for de nuværende studerende,
at der er et rigtig godt sammenhold og at de holder en masse sociale
arrangementer udenfor skolen. Lasse har en rigtig god følelse omkring
uddannelsen og sender en ansøgning.
Persona. 3
Cecilie går på multimediedesigner uddannelsen på Campus
Køge, hun bor i byen og er glad for, at hendes uddannelse ligger tæt på hendes
hjem.
Cecilie maler i fritiden, er meget kreativ og hun løber når tiden er til det.
Cecilie er ret ny på computeren. Hun har tidligere brugt computeren til, at bestille tøj og skrive opgaver. Hun er dog glad for, at hendes uddannelse pressede hende til at bruge computeren mere. Hun er kommet på diverse sociale medier og har fået godt styr på det hele.
Hun er meget glad for den måde multimedieuddannelsen er delt op på, med en uges undervisning og en uges projekt. Især projekterne er Cecilie glad for, da det er her hun får lov at udfolde sin kreativitet, på de hjemmesider de får til opgave at lave.
Cecilie har styr på sit liv, ved hvad hun vil og brænder for de ting hun laver. Hun er meget interesseret i fremtidsmulighederne for den uddannelse hun er i gang med, derfor læser hun om uddannelsen på nettet, men mangler mere information. Hun ville gerne høre hvad dem der går på uddannelsen har, at sige om den og se nogen ting de har lavet på uddannelsen.
Hun mangler også fremtidsmuligheder, hvad kan hun blive når hun er færdig med uddannelsen.
Cecilie maler i fritiden, er meget kreativ og hun løber når tiden er til det.
Cecilie er ret ny på computeren. Hun har tidligere brugt computeren til, at bestille tøj og skrive opgaver. Hun er dog glad for, at hendes uddannelse pressede hende til at bruge computeren mere. Hun er kommet på diverse sociale medier og har fået godt styr på det hele.
Hun er meget glad for den måde multimedieuddannelsen er delt op på, med en uges undervisning og en uges projekt. Især projekterne er Cecilie glad for, da det er her hun får lov at udfolde sin kreativitet, på de hjemmesider de får til opgave at lave.
Cecilie har styr på sit liv, ved hvad hun vil og brænder for de ting hun laver. Hun er meget interesseret i fremtidsmulighederne for den uddannelse hun er i gang med, derfor læser hun om uddannelsen på nettet, men mangler mere information. Hun ville gerne høre hvad dem der går på uddannelsen har, at sige om den og se nogen ting de har lavet på uddannelsen.
Hun mangler også fremtidsmuligheder, hvad kan hun blive når hun er færdig med uddannelsen.
Scenario
Cecilie har hørt fra hendes veninde, at Campus Køge har en
overbygning til multimediedesign som hedder E-koncept. Cecilie søger ugen efter
på den samme uddannelse og kommer frem til en helt ny overskuelig side.
På siden er der nu interviews fra de studerende, hun kan nu gå ind på deres Wiki og se de seneste projekter de studerende har lavet, hun vælger at følge deres væg, så hun får en mail hver gang der er opdateringer på deres væg. Det er nu også tydeligt hvilke jobmuligheder uddannelsen kan føre til.
Cecilie blev meget inspireret af de interviews der var kommet op på siden med flere af de studerende og nogen lærer, der fortæller om uddannelsen og om hvad de synes der er godt ved den, hvorfor de har valgt at tage den i Køge osv.
Hun er nu helt sikker på sit uddannelsesvalg og har søgt om optagelse til næste år.
På siden er der nu interviews fra de studerende, hun kan nu gå ind på deres Wiki og se de seneste projekter de studerende har lavet, hun vælger at følge deres væg, så hun får en mail hver gang der er opdateringer på deres væg. Det er nu også tydeligt hvilke jobmuligheder uddannelsen kan føre til.
Cecilie blev meget inspireret af de interviews der var kommet op på siden med flere af de studerende og nogen lærer, der fortæller om uddannelsen og om hvad de synes der er godt ved den, hvorfor de har valgt at tage den i Køge osv.
Hun er nu helt sikker på sit uddannelsesvalg og har søgt om optagelse til næste år.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar